الاثنين، 26 يوليو 2010

كنت فين؟؟؟


كنت فين فضلت كتير بدور عليك
كنت فين وانا روحى كانت هايمه حواليك
كنت فين وانا حضنى مشتاق لضمه ايديك
كنت فين وانا هنا بهاتى وادور عليك
كنت فين وقلبى مخبى حبه كله لحد ما يلاقيك
كنت فين وانا دمعى نازل من شوقى ليك
كنت فين وانا وحيده والدنيا كلها بين ايديك
كنت فين تعبت من سؤالى عليك
كنت فين وانا ما كنت بحلم الا بيك
كنت فين
ولما لقيتك قلت ده يوم محمود
يوم هفرح فيه وافرح كل الوجود
وهعلن للى رايح واللى جاى وكل مولود
انى بحبك وان حبى صفته الخلود
وهولع الشموع والانانى وأقدملك كل الورود
وهشكر ربى وهدعيله وهكتر م السجود
ده يوم من عمرى ده احلى يوم ده يوم موعود
ومش هخاف ولا هدارى وبايدى هكسر كل الحدود
وعيونى فضحتنى وبسمه شفايفى واحمرت الخدود
لما صرخ حبك واعلن انه هنا اتخلق حى وموجود
وان ايدى فى ايدك نقدر نعبر ونعدى ونحطم كل السدود
دنيتى ضحكت تانى, ابعد يارب عنى كل حسود
وفتح لينا كل سكه وما تخلى فيه باب مسدود
وهقولك من تانى ....
كنت محتاج كل مشاعرى وحنانى
محتاج احتويك فى كل اركانى
محتاج شقاوتى وعقلى وجنانى
محتاج تعيش فى مكانى وزمانى
محتاج تسمع لغتى و كلامى
محتاج تعزف على اوتارى وألحانى
محتاج تكون دم وريدى وشريانى
محتاج تصحى وتنام بين أحضانى
محتاج لما تنادينى علطول تلقانى
وأوعدك ...أنى أفضل أسعدك
وعن حضنى عمرى ما أبعدك
وأملى عينك وأفضل أعجبك
وأوعدك ...
أنه من الصعب ومن المحال
معايا يتبدل الحال ويبقى غير الحال
أو اتشغل عنك بالطبيخ والغسيل والعيال
أو اضايقك باللى جرى واللى حصل واللى قيل وأتقال
ومعايا حياتك هتبقى عال العال
والحب عندى أنت ,مش نفوذ ومال
أصلى ببساطه شيماء الجمال

شيماء الجمال






هناك 9 تعليقات:

V.Hayat يقول...

مهلا محبوبتى

معشوقة الجمال

دعينى اسرح فى عينيك مع الخيال

دعينى لابنى

قصورا فى الخيال

دعينى اعش

عذاب الليالى

وعشق الوصال

دعينى اروى من جمالك

عطش الصحارى

واحارب تيه الغرور

فحين اراك

اغار من عينى

اذا راتك

معشوقة الجمال

هل اذنبت اذا قلت

انى احبك

هل بذنب للعشاق

اذا احبو شيماء الجمال

تحياتى

غير معرف يقول...

كنت فين ..♥
كنت فين غايب عليا من سنين ..♥
اول ما شوفت عنيك نسيت انا كنت مين ..♥
ونسيت سنين ضيعتها....♥
كنت فين ..♥
بقى كل ده من عمري فات وماعشتهوش .♥
جوايا لسه كلام كتير ما قولتهوش .. ♥
واللحظه دي محتاجلها ....♥
احلام كتير قبلك سنين اجلتها ..♥
وده وقتهاااااااا♥
انا بين ايديك ..♥
طاب قوللي افكر في اللي فات والجاي ليه
انا عايز اسيب قلبي يقولك ع اللي فيه
من قد ايه ♥
انت ايه ..♥
انت بشر ولا ملاك ولا انت ايه
انت اللي بعدك مستحيل اقدر عليه
وده صعب يوم اتخيله
طاب لمين
لو مش هاعيش الدنيا ليك هاعيش لمين
اه لو بايدي حبيبي ارجع بالسنين
واعيش عمرى ليك من اوله
احلام كتير قبلك سنين اجلتها ..♥
وده وقتهاااااااا
انا بين ايديك ..♥
طاب قوللي افكر في اللي فات والجاي ليه
انا عايز اسيب قلبي يقولك ع اللي فيه
من قد ايـييييييـــه♥
انت ايه ..♥
انت بشر ولا ملاك ولا انت ايه
يا شيماء

غير معرف يقول...

الى ملكة الحب

ليس الحب هو الذي يعذبنا ، ولكن من نحـــــــــــــب

هو عنوان الحياة, وهو أسمى ما في الوجود, فيه نحيا ونعيش
فيه الرغبة الصادقة في أمتلاك السعادة
هو سلامة النفس في أعماق الأبدية هو العلم الوحيد الذي كلما أبحرت فيه أزددت جهلا
هو مجرد ثرثرة والأصدقاء هم كل ما يعتد به
هو أضطراب الحياة.. والصداقة سكونها وراحتها
الحب أعمق..لكن الصداقة أوسع
لا تتزوج الا عن حب , ولكن تأكد أن من تحب هو جدير بحبك
الحب مرض, والزواج صحة , والمرض والصحة لا يلتقيان
أستمرار الحب بعد الزواج فن يجب تعلمه
لا تسأل صديقك كيف يحبك , فكثيرا ما يجهل الصديق كيف يحب صديقه
الحب الحقيقي كالعطر النادر يترك آثاره مهما طال به الزمن
كتاباتك رائعة وداخلك انسانة جميلة تمتلئ بحب يكفى العالم كله سلمت يديك

بلال عادل رجب. يقول...

كلمات جميله ومؤثرة

غير معرف يقول...

فعلا احساس راقى بالحب وبالحبيب من شاعره موهوبه وحساسه , يسلم قلمك والله يهنيه بيكى حبيبك فعلا شخص محظوظ والدنيا حظوظ
تقبلى تحياتى
احمد القطان

elsha3er يقول...

كلمات كويسة عفوية لكن منمقة

شيماء الجمال يقول...

هلا بك يا شاعر واشكرك على المرور الكريم وصدقنى الكلمات العفويه هى دليل على صدق الاحساس
تحياتى ومودتى
شيماء الجمال

اقصوصه يقول...

رمضان كريم :)

غير معرف يقول...

انتى مريضه بالحب